dissabte, 26 de novembre del 2016

Avaluar per aprendre, Neus Sanmartí


Neus Sanmartí Puig és catedràtica de Didàctica de les Ciències i doctora en Ciències Químiques per la Universitat Autònoma de Barcelona. Actualment, és directora de l'ICE en aquesta mateixa universitat. Entre els seus llibres destaquen: Enseñar, aprender y evaluar: un proceso de regulación continua -amb Jaume Jorba- (1996), Didáctica de las ciencias en la educación secundaria obligatoria (2002) i Aprendre ciències tot aprenent a escriure ciència (2003), l'equip de recerca del qual va obtenir el Premi Rosa Sensat de Pedagogia 2002.


Avaluar per aprendre, aquest és el títol d'aquest vídeo on es recullen algunes orientacions i propostes que van adreçades als centres educatius per tal de poder desenvolupar una avaluació orientada a la millora dels aprenentatges.
Quan parlem d'avaluació, Aquest concepte gairebé sempre l'associem a alguna cosa amb caràcter negatiu, com pot ser posar notes, valorar alguna cosa, etc. Avaluar va més enllà de tot això, avaluar és el motor de tot procés d'aprenentatge, ja que d'ella depèn tant que i com s'ensenya, com el què i com s'arpen. Aquest vídeo permet fer-nos algunes preguntes; Podem aprendre sense avaluar? Quin paper tenen els alumnes en aquest procés d'avaluació? Per e ella altra banda és evident que totes aquestes preguntes no tenen sentit si després els mestres han de posar notes, ja que l'objectiu d'aquest procés perd tot el sentit.
Personalment crec que aquest vídeo i sobretot la manera que té d'explicar les coses la protagonista d'aquest vídeo pot servir per entendre aquest concepte d'una manera objectiva i que ens permeti a nosaltres com a futur docents, proporcionar als alumnes el recursos necessaris per a una millora del seu procés d'aprenentatge.


Cliqueu aquí per veure l'article "Avaluar per aprendre".

dimecres, 23 de novembre del 2016

Activitat 1. Què Entenem Per Avaluació


Què entenem per avaluació?



Avui, al primer dia de l'assignatura d'avaluació, la professora ens ha demanat que escrivim en un paper el que entenem nosaltres per avaluació i per altra banda comentar breument que esperem d'aquesta assignatura. L'objectiu d'aquesta activitat és que un cop finalitzi el curs, puguem treure una definició encertada del que significa avaluar. Quan sents a parlar d'avaluació penses que és d'aquelles paraules que si et demanen, saps que significa?, contestaries ràpidament que sí, però que costaria treure'n una definició prou acurada. De totes maneres crec del cert que si comparéssim les diferents definicions de cadascun dels companys de classe, tots hauríem posat el mateix amb diferents paraules.