diumenge, 25 de desembre del 2016

Bones Festes de Nadal a Tothom


A TOTHOM

L’esperança. Un món nou és possible.

Esperança

La meva petita esperança
és aquella que es lleva cada matí.

La meva petita esperança
és aquella que diu bon dia al pobre i a l'orfe.

La meva petita esperança
és aquella que s'acotxa cada vespre
i es lleva cada matí
i passa, en veritat, molt bones nits.

La meva petita esperança
és aquella que s'adorm cada vespre
al seu llit d'infant
després d'haver ben fet la seva pregària,
i cada matí es desperta i es lleva
i fa la seva pregària amb un esguard nou.

La meva petita esperança
no és sinó aquesta petita promesa de borró
que s'anuncia al bell començ d'abril.

Doncs, bé, jo us dic, diu Déu,
sense aquesta brotada
de bell començ d'abril,
sense aquesta única petita brotada de l'esperança,
que evidentment tothom pot trencar,
sense aquest tendre borró cotonós,
que el primer que ve
pot fer saltar amb l'ungla,
tota la meva creació
no seria sinó fusta morta.


Charles Péguy

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada